14 Kasım 2012 Çarşamba

Evlilik üzerine...

       Evlilik deyince aklımıza ne gelir? İki kişinin yuva kurması mı ,ilişki mi,mutluluk mu,acı mı,sevinç mi vs?Aslında evlilik iki nefes ya da iki bedenin bir olması ve aynı zaman da gizemli bir ilişki mi demektir?Evlilik üzerine neden en çok kadınlar düşünür?Yuvayı onlar yaptığı için mi?
     Evlilik kavramında bu sorular hep kafamı karıştırır.Çevremde gördüğüm kişilerden birçok çıkarım yapıyorum.Bu çıkarıımlar sonucu elde ettiğim sonuçları sizinle paylaşmak istedim.
      Öncelikle bayanlardan başlamak istiyorum.Bayanların yapısı gereği ilgi alaka onlar için herşeydir.Küçücük şeyler onları mutlu edebiliyor.Fakat evlilikte ne kadar çok beklenti o kadar çok yıkıntı demektir.Aslında normal hayatta da öyle değil mi birilerinden hep bişey yapmasını bekliyoruz bu çok yanlış.Ne kadar beklentilerimiz azalırsa o kadar az üzülürüz.İlk problemi çözmek gerekir BEKLENTİ...
Unutmayın beklenti bir komplekstir.
       Bir diğer kavram ise iletişim,bu konuda herkesin şikayeti vardır eminim.Çiftlerden biri sinirliyse o an diğeri susmayı deneyecek ya da o ortamı terkedecek ama kızgınlıkla değil mesela gülümseyerek..):)ne kadar aymaz olursa bayan o kadar mutlu olur AYMAZLIK :):)Aymazlık arsızlık değil vurdumduymazlık demektir.
        Evlilikte en çok karşılaştığım şeylerden biri de kadının eşini hapsetmeye çalışması .Bana göre bu yanlış birşey ama erkekler ne çok sıkmaya gelir ne de çok serbest bırakmaya gelir bu yüzden arada kaçamak yapmasına izin verilmeli.
         Evlilik üzerine çok şey yazılabilir ve yazmaya devam edecem bu yazdıklarım herkese uymayabilir siz bu konu üzerinde iyi düşünün yorumlarınızı bekliyorum
        Bir filmden aldığım bir sözü sizi paylaşmak istiyorum:'hayatta iki seçim vardır ,DOĞRU VE YANLIŞ... ÖNEMLİ OLAN    BİR SEÇİM YAPARKEN İKİ DOĞRUDAN FAZLASI İKİ YANLIŞTAN AZ OLANI SEÇMEKTİR...
     

6 yorum:

  1. Bir sosyolog gözüyle iyi tespitler spinellicim:)
    mucks:)

    YanıtlaSil
  2. Bu şarkı çok etkiyeci ve hüzünlü aynı zamanda...
    Teşekkür ederim, selamlar...

    YanıtlaSil
  3. Evlilik duragan bir surec değil. farklı dönemde farklı evreleri olan bir sürec. Nerdeyse yeni gelen her yıl evliligin yeni bir dönemi oluyor.

    YanıtlaSil
  4. ayşegül hanım yorumunuz için teşekkür ediyorum :)

    YanıtlaSil